Praktijk Watervliet

KISS-therapie

Voor een pasgeborene is het voor groot belang, dat de bovenste nekwerveltjes goed kunnen bewegen.
Tijdens een hele zware bevalling of juist een hele snelle bevalling, is het echter goed mogelijk dat het bovenste nekwerveltje iets wordt verschoven/verdraaid en in een foutieve stand gefixeerd blijft staan. Dit kan bij de pasgeborene pijnklachten en bewegingsbeperking in het nekje tot gevolg hebben, wat zich vervolgens weer zal uiten in één of meer typische KISS-symptomen:
veel spanning in lijfje met neiging tot overstrekken, veel kreunen, hoofdje vaak in één richting gedraaid (platter schedeltje aan één kant), veel huilen, veel spugen, onrustig bewegen armpjes en beentjes, obstipatie.
KISS staat voor: Kopfgelenk Induzierte Symmetrie Störungen.
Zie voor meer informatie www.kiss-kinderen.nl

Wanneer na specifiek manueeltherapeutisch onderzoek blijkt dat sprake is van KISS, kan middels een hele subtiele en zachte manueeltherapeutische behandeltechniek (geen manipulatie), de bewegingsbeperking in het nekje eenvoudig worden opgeheven. Verbetering is meestal al binnen 1 à 2 behandelingen goed merkbaar.

Wanneer een peuter of kleuter een matige motorische ontwikkeling heeft, een slecht evenwichtsgevoel en mogelijk hoofdpijnklachten, kan sprake zijn van KIDD. Ook deze kinderen zijn goed te behandelen door middel van deze methode.
De manueeltherapeute in deze praktijk is een bevoegd KISS-therapeut,
staat ingeschreven in het KISS-register en volgt regelmatig bijscholing.

Kwaliteit

Tarieven

Praktijk Watervliet   |    Vlijekreek 10    |     4465 AK    |    Goes    |    06 - 12230702   |    watervliet@zeelandnet.nl